• drop

BLOMGROEP
uw partner 

  • Buchrnhornen Tilburg

    Verbouw winkel en werkplaats
    (vanuit PM+ Bouwadvies)

    Bekijken
  • Qaulity Control

    Objects  and panels Qaulity Control

    Bekijken
  • Eigenaar Beheerder Patent CareBed

    Bekijken
  • Akoestische panelen MMC

    Akoestische panelen MMC
    Laboratorium

    Bekijken
  • Moonen Pelgrimsch Hoeve Nuland

    Opname, keuringen en opleveren woningen

    Bekijken
  • van Wanrooij, Plan De Doelen Geldrop

    Keuringen en opleveren woningen

    Bekijken
  • Hospice Plattelandhoes Panningen

    Concept ontwikkeling Hospice

    Bekijken
  • Akoestische-panelen duurzaam

    Slimme mooie oplossingen voor geluid en beleving!!


    Bekijken
  • Quality Control

    Quality Control



    Bekijken
  • van Wanrooij, De Hoef Rosmalen

    Keuring en oplevering woningen

    Bekijken
  • van Wanrooij, Moorland Oirschot

    Keuringen en opleveren woningen

    Bekijken
  • van Wanrooij, Buithof Tilburg

    Keuringen en opleveren woningen

    Bekijken
  • van der Heijden Even Buiten Bergeijk

    Keuring en opleveren woningen

    Bekijken
  • Groot Bijstervelt 3.0

    Regionaal lerend Object,
    waar wonen en ondersteuning op maat geleverd kan worden.


    Bekijken
  • van Wanrooij, Het Colpaert Megen

    Keuringen en opleveren woningen

    Bekijken
  • WMO compact unit

    samenwerking met De Schans uit Oirschot

    Bekijken
  • van Wanrooij, Moorland Oirschot

    Keuringen en opleveringen woningen

    Bekijken
  • Zorgkamer Respect Den Haag

    Verbouw van drie zorgkamers Zorggroep Respect , locatie Uiterjoon

    Bekijken
  • Experence Room HTC te Nieuwegein

    Ontwikkeling Living Space Experence Room voor ABB, Woonindustie voormalig HTC te Nieuwegein.

    Bekijken
  • Liesbosch wonen en zorg Breda

    Woonconcept voor Liesbosch Vastgoed Maatschappij Breda

    Bekijken
  • Belevingsplein NOVACURA Waalwijk

    Ontwikkeling belevingsplein NOVACURA

    Bekijken
  • Zorgkamer Amstelring Amsterdam

    Verbouw van twee zorgkamers Zorggroep Amstelring , locatie De Bogt 

    Bekijken
  • Zorgkamer Humanitas Rotterdam

    Verbouw twee zorgkamers Humanitas

    Bekijken
  • Badkamer Thebe Ijpelaar Breda

    Realisatie en begeleidng van 31 badkamers iov Alcomel

    Bekijken
  • Nieuwbouw Amphia Breda beddenhuis

    Concept ontwikkeling

    Bekijken
  • Bosschuur de Meren Wintelre

    Ontwerp en uitwerking voor uitvoering

    Bekijken
  • Roelfeldag 2014

    Roefeldag 2014,

    Seplator, dank aan Daan van der Wiel

    Bekijken
  • Onderzoek

    Onderzoek zorg en huisvesting voor ouderen.

    Door Romy Smulders, Nina IJsselstijn en Jamie van Dijk 
    vanuit Heerbeeck College


    Bekijken
  • Hospice Avoord Etten Leur

    Concept ontwikkeling

    Bekijken
  • PITCH RTL 7 ONDERNEMEN MET PASSIE

    BLOM care innovation  stem op de pitch


    Bekijken
  • Reijngoud Milieu samenwerking

    Samenwerking met Reijngoud Milieu, ondersteuning en kennisdeling bij elkaars disciplines.

    Bekijken
  • Woonhuis, jachthaven Klundert

    Study en maquette woonhuis Klundert

    Bekijken
  • Samenwerking met Richter IMA

    Samenwerkings ondersteuning in het realiseren van cliënt gerichte woonoplossingen voor de vernieuwende zorg.

    Bekijken
  • Verbouw unit 42 en 43 Amphia NL

    Uitvoering 15 badkamers voor ALCOMEL

    Bekijken
  • Samenwerking Alcomel NV België

    Bekijken
  • Tijdelijke huisvesting Den Haag

    Uitvoering 84 innovatieve zorgkamers voor ALCOMEL

    Bekijken
  • Respect, locatie Bosch en Duin te Den Haag

    Uitvoering 98 innovatieve zorgbadkamers voor ALCOMEL

    Bekijken
  • Woonhuizen Kanunnikenst. Oirschot

    Bouw- en financiële begeleiding

    Bekijken
  • Uitbreiding woonruimte van de Sande Oirschot

    Ontwikkeling en begeleiding

    Bekijken
  • Klooster Groot Bijstervelt

    Visie Zorg 2.0 en onderwijs 2.0 in één gebouw, de geest van het gebouw blijft behouden.

    Bekijken
  • Humanitas, locatie Evenaar Rotterdam

    De zorgkamer toekomst, in bestaande huisvesting.

    Bekijken
  • Klooster Cadier en Keer

    Visie huisvesting onderwijs met gebruik van het verleden.

    Bekijken
  • Uitbreiding Akatherm Panningen

    Nieuw-verbouw Kantoor
    (periode VAA architecten)

    Bekijken
  • Woon/zorg gebouw Waelwick Ewijk

    Nieuwbouw fasttrack
    (periode VAA architecten)

    Bekijken
  • Datacentrum Terremark Schiphol

    Fast track building
    (periode VAA architecten)

    Bekijken
  • Kantoorpand Bergopwaarts Deurne

    Nieuwbouw kantoor
    (periode VAA architecten)

    Bekijken
  • Willebrord Bachtenstede Middelburg

    Woonzorgcomplex
    (periode VAA architecten)

    Bekijken
  • Boerderij Moleneind Oirschot

    Totale directievoering

    Bekijken
  • Kantoorpand van Wijnen Waalwijk

    Nieuwbouw
    (periode VAA architecten)

    Bekijken
  • Woonhuis Snellaertsstr Oirschot

    Bouw- en financiële begeleiding

    Bekijken
  • Woon / Zorggebouw Coornhert Den Haag

    Small pland
    (periode VAA architecten)

    Bekijken
  • Woon/zorg gebouw Alde Steeg Beuningen

    Toekomst ontwikkeling
    (periode VAA architecten)

    Bekijken
  • Hof van Breunissen Gendt

    Woonzorgcomplex 
    (periode VAA architecten)

    Bekijken
  • Babtisten Klooster, Rosmalen

    Nieuwbouw woongebouw
    (periode Franken PM)

    Bekijken
  • Woonhuis v. Audenhovenstr Oirschot

    Ontwerp en directievoering

    Bekijken
  • La Bastide Uden

    Nieuwbouw woongebouw
    (periode Franken PM)

    Bekijken
  • Aanpassing Industrial Design TU/e

    Concept nieuw onderwijs
    (periode Franken PM)

    Bekijken
  • Langer thuis blijven wonen

    Langer thuis blijven wonen
    Kennisdeling Free@home en compacte WMO unit

    Bekijken
  • Onderzoek

    Onderzoek Ouder wonen.


    Door Susan Gubbels,Cas Habraken en
    Meike Heuvelmans vanuit Heerbeeck College

    Bekijken
  • van Wanrooij, Westerhei Nieuwendijk

    Keuringen en opleveringen

    Bekijken
  • innovatie-killers in de zorg!

    14 september 2018

    5 innovatie-killers in de zorg! (en wat ermee te doen)

    Ik heb de afgelopen jaren in de gezondheidszorg vele redenen gehoord waarom het niet geschikt was om te innoveren. En het bijzondere van de redenen is dat ze vaak volkomen logisch lijken, maar het vaak niet zijn. Het vervelende is dat deze innovatie-killers er voor zorgen dat je harder moet werken om gemotiveerd te blijven. Maar als je deze innovatie-killers gaat herkennen, weet je hoe je ze kan omzetten in kansen voor innovatie trajecten! Hieronder deel ik de 5 meest voorkomende innovatie killers en hoe je ermee kan gaan!

    1. “Wij kunnen het ons niet veroorloven om fouten te maken…”
    Weet je hoe het eerste vliegtuig, auto of iPhone ontwikkeld is? Precies! Door heel veel fouten te maken en daarvan te leren. Fouten maken is namelijk essentieel om te ontwikkelen en je dienst te verbeteren. Niet voor niets is Lean startup een succesvolle methodiek waar menig startup razendsnel leert van zijn fouten en daardoor sneller tot een succesvol product komt. Het is de kunst om een eerste innovatie casus te vinden waarbij fouten maken mag. Zo moet je niet direct een innovatietraject starten met zorggebruikers, maar kan je wel beginnen bij een stafafdeling. Kijk dus goed waar een relevante casus te vinden is, en waar ruimte (hoe klein ook) is om een innovatie traject te starten.

    2. “De patiënt zit hier niet op te wachten…”
    ‘De patiënt’ bepaalt liever zelf of hij er niet of wel op zit te wachten. Ook in de gezondheidszorg zie je de emancipatie van de zorggebruiker groeien, waardoor professionals niet meer ‘over’, maar ‘met’ de zorggebruiker praten. En hier ligt wellicht ook wel je grootste troef als innovator. Begin bij de zorggebruiker om uit te zoeken waar hij/ zij ontevreden is over de zorgverlening, en werk dit uit in een patiënt journey of waardepropositie. Je zal namelijk geen zorgmanager of directeur vinden die je innovatie traject afwijst als jij aan kan tonen waar de zorggebruiker echt ontevreden over is. Zodra jij duidelijk aan kan tonen waar de zorggebruikers last van hebben en waar ze mogelijk blij van worden, zal je bovenstaand excuus dus niet meer horen!

    3. “Wij zijn er om te zorgen, niet om te innoveren…”
    “Wij zijn geen innovatie bedrijf, maar een zorgorganisatie” hoor ik regelmatig in de wandelgangen. Maar betekent dit dat we daarom niet moeten innoveren op onze zorgverlening? Florence Nightengale is de grondlegger van wat we nu als de ‘verzorgingsstaat’ kennen vanwege het feit dat zij geen genoegen name met de status quo. Ze wist het vak verpleegkunde te innoveren tot wat het nu is, door meerdere onderzoeken te doen en disciplines te combineren om betere kennis te ontwikkelen rondom hygiëne en ziektes. Innovatie is dus een kloppende ader door de ontwikkelingen van de gezondheidszorg. Zonder innovatie geen penicilline, röntgen apparaat of MRI scans! Innovatie is dus geen activiteit maar meer een momentum waarbij een organisatie beseft dat niets doen gevaarlijker is dan drastisch te veranderen.

    4. “We hebben geen (priori) tijd voor innovatie…”
    Als je dit hoort, kan je 2 dingen doen. Of je wacht rustig af totdat de nood zodanig hoog is, dat de organisatie wel wil innoveren of je helpt ze een handje om de prioriteit te laten zien. Dat een organisatie het niet als prioriteit ziet heeft namelijk vaak te maken met 2 dingen:
    Ze zitten zo diep in de problemen dat ze oogkappen op hebben: Zit jouw zorg organisatie zo diep in de problemen dat ze helemaal naar binnen gekeerd zijn? Inventariseer dan wat de grootste zorgen zijn bij de organisatie, zorgverleners en bij de zorggebruikers. Combineer deze informatie in 1 heldere schets en ga eens langs bij concurrerende zorgorganisaties. Hoe hebben zij deze uitdagingen opgelost? Welke oplossingen hebben zij bedacht die jouw organisatie ook kan gebruiken? Door oplossingen aan te bieden voor de meest urgente problemen ontstaat er lucht en ruimte om daarna te werken aan innovatieve oplossingen!
    Ze zitten nog te ruim in hun vel, waardoor productie draaien focus heeft: Er zijn ook zorg organisaties die ruim in hun jasje zitten waardoor het een risico is om het huidige zorgproces te veranderen. Als dit bij jullie ook het geval is, bedenk dan eens in welke business je eigenlijk zit? En probeer dan breder te kijken dan de zorg. Waarom komen mensen naar jullie toe? Wat willen zij bereiken in het leven en hoe voldoen jullie aan deze wensen? Zo zie je tegenwoordig dat algeheel welzijn belangrijker wordt dan alleen de lichamelijke gezondheid. Als je een breder beeld hebt van jullie ‘business’ zal je ook andere concurrenten tegenkomen die een bedreiging kunnen zijn voor de organisatie. Wist je namelijk dat v.d. Valk hotels nu ook zorghotels hebben? Zij zijn namelijk heel sterk in hospitality (waar zorg niet in uitblinkt) en gaan daarbij zorg verlenen. Door je manager/ directeur op een andere manier naar jullie zorgverlening te laten kijken en mogelijke concurrenten die op de loer staan, creëer je meer prioriteit om te innoveren binnen de organisatie.

    5. “We hebben geen geld voor innovatie…”
    Dit is een reden waardoor innovatie trajecten stil komen te staan, of niet eens beginnen. Toch zie ik ook dat er soms veel geld verspilt wordt aan projecten die uiteindelijk op niets uitlopen. ‘wel of geen geld hebben’ is blijkbaar iets relatiefs wat meebeweegt met de verwachte opbrengsten die een zorg organisatie ziet. Het ligt dus aan hoe je het brengt, een les die marketeers op dag 1 al krijgen. Vertel je je baas hoeveel geld je nodig hebt voor dat toffe idee? Of vertel je de extra kosten die de afdeling nu maakt, en hoe jij met jou innovatieve oplossing deze kosten terug kan brengen? Start daarom dus met te onderzoeken welke pijnpunten de organisatie heeft.Interview direct betrokkenen rondom dit pijnpunt en schrijf dit op in verhalen (interviews zorggebruikers) maar ook in cijfers (percentage, euro’s verlies). Zodra jij een duidelijk verhaal hebt waarin je de pijnpunten kwalitatief en kwantitatief kunt weergeven en oplossingsrichtingen laat zien die je wilt verkennen, zal een baas je moeilijk kunnen afwijzen. Hiervoor geld ook de regel 2:1=3; Als de kosten twee (2) maal hoger zijn, dan de investering (1) om uiteindelijk tot een positieve uitkomst (3) te komen, zal je meer kans maken om te mogen innoveren.

  • Hoe onrealistisch is onrealistisch

    27 augustus 2018

    Hoe onrealistisch is onrealistisch

    Zal de mens ooit op een andere planeet kunnen wonen? Er zijn nu al behoorlijk uitgewerkte plannen om mensen naar Mars te brengen. Dat lijkt misschien onrealistisch. Maar dat dachten we ook voordat de eerste man op de maan liep. Bij elke opzienbarende uitvinding in de geschiedenis waren er mensen die riepen dat het niet mogelijk was: het doel was onrealistisch! Toch bleven anderen dromen en pogingen ondernemen. Dat ging niet altijd zonder slag of stoot. Voordat het de gebroeders Wright lukte om een vliegtuig in de lucht te houden, zijn er heel wat mislukte pogingen ondernomen. De critici schudden hun hoofd: onrealistisch! Ook Sporters leggen de lat voor zichzelf steeds een stukje hoger. Daardoor behalen ze resultaten die eerder als onrealistisch werden gezien.
    SMART of niet?

    U kent ongetwijfeld de SMART-voorwaarden waaraan doelen worden beoordeeld. Goede doelen moeten volgens dit principe Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden zijn. Gevoelsmatig klinkt dat logisch. Het is immers een goede poging om vaagheid te voorkomen. Toch is het feitelijk niet juist. Er is bijvoorbeeld helemaal niets meetbaars aan een doel. Alleen de behaalderesultaten kun je meten, niet de beoogderesultaten. En daarin zit een verschil. Vaak worden het doel en het resultaat als synoniemen beschouwd. Het zijn echter twee totaal verschillende dingen.  Een doel hoeft niet realistisch te zijn. Of een poging misschien onrealistisch was, weet je pas achteraf.

    Doel of resultaat?
    U stelt doelen en u streeft naar goede resultaten. Dit lijkt hetzelfde, maar er zijn essentiële verschillen. Bij een doel gaat het om uw voornemen om iets te bereiken, waarbij u zich ook een voorstelling maakt van de route er naartoe. U gelooft erin en bent bereid om er alles aan te doen om het te behalen. Maar in feite is het doel alleen nog maar uw wens of droom. Het resultaat is wat u uiteindelijk behaalt. Het resultaat kan overeenkomen met het doel dat u zich had gesteld. Het kan ook extra meevallen of tegenvallen. Zodra het resultaat er is, is dat onveranderlijk. U kunt terugkijken op het proces en ervan leren voor de toekomst. Het resultaat zegt niets over hóé u het bereikt hebt.
     
    Geloven in het onmogelijke
    Op het werk worden doelen en resultaten vaak aan elkaar gekoppeld. Er wordt steeds gepoogd om realistische doelen te stellen die haalbaar zijn binnen een bepaald tijdsbestek. Als het doel uiteindelijk niet behaald wordt, wordt dat soms gevoeld als een mislukking. Maar is dat zo? Een wat te hoog gegrepen (onrealistisch) doel kan wel degelijk leiden tot bijzonder goede resultaten. Een voorbeeld is de poging van Maarten Van Der Weijden om de elf stedentocht te zwemmen. Zijn doel was deze zwemtocht van bijna 200 km langs de 11 steden in Friesland te volbrengen. Maarten heeft dit doel uiteindelijk niet behaald, maar wat een fantastisch resultaat! Zou hij dit resultaat ook behaald hebben als hij zich een ‘realistisch’ doel had gesteld, van bijvoorbeeld 6 steden? Waarschijnlijk niet! Juist zijn geloof in de mogelijkheid, het vertrouwen in zichzelf, zijn bereidheid om zich helemaal te geven en zijn volharding, hebben het mogelijk gemaakt om dit te doen. Moet hij zich dan ongelukkig voelen omdat zijn doel niet behaald is? Nee, zijn doel heeft hem alleen geholpen.

    Streven naar het maximaal haalbare
    Als doelen realistisch moeten bestaat het gevaar dat de doelen naar beneden worden bijgesteld om ze te kunnen behalen. Stel dat u een dochter hebt op de middelbare school. Aardrijkskunde is niet haar sterkste vak en bij een proefwerk is ze al blij met een voldoende. Met dit doel in gedachten gaat ze leren. De stof blijkt toch mee te vallen en na een uurtje leren denkt ze dat ze het wel weet. Uiteindelijk krijgt ze een 6. Daar is ze blij mee – haar doel is behaald. Wat zou er gebeuren als ze zich zou voornemen een 10 te halen? Dit lijkt onrealistisch. Ze is immers niet goed in Aardrijkskunde. Toch gaat ze voor het maximale. Als ze geleerd heeft, leest ze de stof nog een keer door. Ze ontdekt dingen die ze toch nog niet helemaal begrijpt en verdiept zich daar extra in. Ze denkt het nu goed te kennen. Bij het proefwerk haalt ze een 7. Haar doel is niet behaald, terwijl haar resultaat beter is. Misschien voelt ze zich ondanks haar goede cijfer nu helemaal niet zo gelukkig. Daardoor is ze misschien geneigd om de volgende keer haar verwachtingen omlaag bij te stellen. Het is de kunst om doel en resultaat van elkaar los te koppelen: streven naar het hoogst mogelijke doel, maar u niet laten frustreren als het resultaat anders is. Aan het resultaat kunt u niets meer veranderen. Geniet ervan als dat goed is. Leer ervan als het tegenvalt. En durf opnieuw onrealistische doelen te stellen. hoe onrealitisch deze ook zijn!

  • Zorgvastgoed toekomst

    06 augustus 2018

    Zorgen om zorgvastgoed


    Ziekenhuizen en aanbieders van intramurale zorg zijn zelfverantwoordelijk voor de bekostiging van hun vastgoed. Dat was tot circa tien jaar geleden wel anders. Toen droeg de rijksoverheid de verantwoordelijkheid voor de bouw van zorginstellingen. In het publieke stelsel ontbraken prikkels voor zorgaanbieders om efficiënt met zorgvastgoed om te gaan. Daarom wilde de overheid de verantwoordelijkheid voor vastgoed overhevelen naar de zorg. Zorgaanbieders wilden ook af van het oude bouwregime, dat ze als betuttelend ervoeren. Zo schreef het inmiddels opgeheven Bouwcollege in detail voor hoe breed gangen en deuropeningen moesten zijn.
    Zorgaanbieders hebben nu veel meer beleidsvrijheid. Maar het lijkt erop dat ze de financiële risico’s van vastgoed soms onderschatten. Garandeerde de overheid vroeger de betaling van rente en afschrijvingen met een stempel van het Bouwcollege, nu moeten zorgaanbieders de kosten vergoed zien te krijgen in tarieven. Daarover moeten ze onderhandelen met zorgverzekeraars. Met banken moeten ze goede voorwaarden afspreken. Onzekerheid is troef.

    Nieuwbouwziekenhuizen in problemen
    De ziekenhuizen zijn in 2008 als eerste overgegaan op het nieuwe bouwregime. Voor ziekenhuizen die nog in het oude stelsel waren begonnen met bouwen, golden er overgangsregelingen. Die zijn inmiddels verlopen. Ziekenhuizen moeten voor de financiering van hun bouwplannen aankloppen bij banken. Die zijn steeds kritischer geworden over nieuwbouw, zeker nadat enkele nieuwbouwziekenhuizen in grote financiële problemen kwamen en bijna failliet gingen. Banken komen alleen nog over de brug als er een degelijk businessplan is. Ook willen ze vertrouwen hebben in het bestuur en de medisch specialisten. Een plan met een te optimistische inschatting over de groei van de omzet kan tot grote problemen leiden als die tegen blijkt te vallen. De vergoeding die ziekenhuizen krijgen in de tarieven is bij nieuwbouw ziekenhuizen de eerste jaren vaak niet voldoende om de kosten te betalen. Ziekenhuizen proberen dan ook tijdelijk hogere tarieven te krijgen van verzekeraars. Tegenover de risico’s van nieuwbouw staan ook voordelen. Zo trekken ze vaak meer patiënten door de aantrekkelijkheid van het nieuwe gebouw. Verder is er een trend om steeds kleiner te bouwen, omdat een deel van de zorg naar huisartsen en andere eerstelijnsaanbieders gaat. Misschien bestaat een ziekenhuis over 20 jaar wel alleen nog uit operatiekamers, spoedeisende hulp en intensive care en wordt de overige ziekenhuiszorg elders gedaan.

    Vastgoed in intramurale ouderenzorg
    De aanbieders voor intramurale zorg zijn pas in 2012 overgegaan op een bouwregime van meer vrijheid en verantwoordelijkheid. Ze moeten zelf beslissingen nemen over investeringsbeslissingen. Het overgangsregime geldt in de care tot 2018. Vanaf dat moment is de dekking van kapitaallasten volledig afhankelijk hun zorgprestaties. Als hun productie onvoldoende inkomsten genereert om de kapitaallasten te dekken, hebben ze een financieel probleem. Leegstand is dus kostbaar. Nu krijgen zorginstellingen in de tarieven nog een vaste vergoeding via de Normatieve Huisvestingscomponent (NHC). De overheid wil die vergoeding flexibel maken en onderwerp maken van onderhandelingen tussen zorgkantoren en zorgaanbieders. Daartegen is veel verzet. Zorgaanbieders vrezen dat ze zo steeds minder geld krijgen voor zorgvastgoed. En er zijn al veel ouderenzorgaanbieders in financiële problemen door het kabinetsbeleid om ouderen langer thuis te laten wonen. De afbouw van lichte zzp’s ging voor veel instellingen te snel. Ze kampen met leegstand van verzorgingshuizen of hoge kosten om verzorgingshuizen om te bouwen tot verpleeghuizen. Voor die instellingen is het zorgvastgoed een financiële molensteen. Voor zorginstellingen die op tijd de juiste beslissingen hebben genomen, is zorgvastgoed juist een bron van extra inkomsten.
    Huren van vastgoed
    Een speciale groep vormen de zorginstellingen die hun zorgvastgoed niet in eigen bezit hebben, maar die huren van een woningcorporatie. Vaak gaat het om langlopende contracten van wel 20 of 30 jaar. Als een zorginstelling minder vergoeding krijgt voor zorgvastgoed, terwijl de huur wel gewoon moet worden opgehoest, ontstaat er een financieel probleem. Zeker als de woningcorporatie het huurcontract niet wil herzien. Opzeggen van de huurovereenkomst is geen gangbare weg, laat de jurisprudentie zien. De enige uitweg is om samen met de verhuurder tot vernieuwende vastgoedconcepten te komen, die aansluiten bij toekomstige generaties ouderen.

    Gehandicapten en ggz
    Gehandicaptenzorgaanbieders en ggz-instellingen kampen weer met een ander probleem. Ze liggen van oudsher op grote terreinen in de natuur. Maar er is een trend om steeds minder gespecialiseerde zorg te verlenen binnen de eigen muren. Gehandicapten willen zo veel mogelijk in de samenleving leven. Ook in de ggz krijgen meer mensen psychische hulp in hun eigen woonomgeving. Dat vraagt om nieuwe bouwconcepten. En afbouw van de grote instellingen in de natuur.

  • Waarom bouw begeleiding?

    06 augustus 2018

    Bouw begeleiden

    Indien u een verbouwing gaat doen, kunnen wij voor u de Bouw Begeleiden en voor u de technische omschrijving maken; diverse offerte’’s aanvragen; diverse onderaannemers offerte’’s vergelijken en de voordeligste na rato van wat hij levert opdracht verstrekken.

    Tijdens de (ver) bouw wordt door onze bouwkundige het werk van de aannemer gecontroleerd en waar nodig bijgestuurd. Indien gewenst worden er bouwvergaderingen gehouden. Één aanspreekpunt met een korte communicatielijn voor alle activiteiten moet voor u als drukke zakenman aanspreken.

    Wanneer u geen ervaring heeft met aannemers of verbouwen is het aan te bevelen om bouwbegeleiding uit te besteden. Tegenwoordig hebben steeds meer mensen weinig tijd of zijn niet in de gelegenheid om een ingewikkeld bouwproces te bewaken. Vooral voor de wat uitgebreidere bouwwerken is naast tijd ook kennis van het bouwproces essentieel. Daarvoor is kennis en ervaring nodig van de bouworganisatie, kosten, techniek en regelgeving. Deskundige inbreng vanaf het bouwinitiatief is noodzakelijk omdat de beïnvloedbaarheid afneemt naarmate het proces vordert. Om  deze redenen is het verstandig om u te laten adviseren door een bouwkundig adviseur.

    Uiteraard zijn aan bouwbegeleiding ook kosten verbonden. Echter in de praktijk blijkt steeds dat deze niet opwegen tegen de meerkosten die ontstaan door ondeskundigheid van de opdrachtgever of aannemer in het bouwproces. Bouwbegeleiding is de bundeling van kennis in de voorbereiding en de uitvoering van projecten. Het is belangrijk dat alle betrokken partijen duidelijkheid hebben over de voortgang en uitvoering van het project. Om grip op het project te kunnen houden is het belangrijk dat het project wordt opgedeeld in verschillende fasen die worden omschreven en vastgelegd.

    Hoe dit in zijn werk gaat neem contact op en we leggen het u precies uit.

  • Emotie / kwaliteit

    04 mei 2018

    Gaat het niet om emotie!!!

    Mooie stuk van Jan Kremer vanuit Radboud UMC te Nijmegen.

    Jan Kremer: ‘Kwaliteit is niet objectief en makkelijk meetbaar’
    Kwaliteit is niet objectief en makkelijk meetbaar, maar afhankelijk van tijd, plaats en personen. Dat stelt Jan Kremer, hoogleraar in het Radboudumc en voorzitter van de Kwaliteitsraad van het Zorginstituut Nederland (ZIN).

    Jan Kremer: Kwaliteit is niet objectief en makkelijk meetbaar
    ‘Er zijn barsten zichtbaar in onze huidige opvatting van kwaliteit’, zegt de Nijmeegse hoogleraar Jan Kremer en voorzitter van de Kwaliteitsraad van het Zorginstituut Nederland (ZIN). Hij is spreker op het congres ‘Naar een nieuw Amsterdams peil’ dat Cordaan op 20 april heeft georganiseerd. ‘Patiënten voelen zich te veel behandeld als een gemiddelde. Professionals zien dat het huidige kwaliteitsdenken niet altijd goede zorg betekent voor hun patiënten. Het dogma is nu dat wetenschappelijk bewijs bepaalt wat goede zorg is en dat we de uitkomst op afstand kunnen meten. Alsof kwaliteit iets statistisch is, simpel en objectief meetbaar. Alsof er één manier van doen is die bij alle patiënten de beste is. Alsof het een kwestie is van simpelweg de best practice standaardiseren. Dan verkrijgen we voor iedereen de beste kwaliteit van zorg.’

    Schijnkwaliteit
    ‘Maar zo simpel is het natuurlijk niet’, vervolgt Kremer. ‘Alle patiënten zijn anders. Meten kan een schijnkwaliteit opleveren, die het zicht op echte kwaliteit belemmert. Professionals verzetten zich steeds meer tegen het huidige dogma. Het werken volgens strakke protocollen laat onvoldoende ruimte om bij individuele patiënten te doen wat juist is. Professionals doen dan toch maar wat het protocol voorschrijft. Anders krijgen ze gezeur. Of nog erger, claims. Aan het meten en verbeteren is inmiddels een hele industrie verbonden waarin misschien wel meer mensen werken dan er medisch specialisten zijn. Het is een wereld die losraakt van de praktijk. Wetenschappers praten in een ingewikkeld vakjargon en gebruiken complexe meetinstrumenten. Zorgprofessionals en patiënten herkennen zich daar niet meer in.’

    Kwaliteitsindicatoren en protocollen
    Kremer is zelf ook gaan twijfelen. Terwijl hij het begin van zijn loopbaan nog overtuigd was van het nut van kwaliteitsindicatoren en protocollen. ‘Ik heb zelf richtlijnen gemaakt, zoals de landelijke infertiliteitsrichtlijn. En in het Radboudumc heb ik veel implementatieonderzoek gedaan. Hoe kunnen we zorgen dat dokters die richtlijnen niet willen naleven stimuleren om dat wel te doen. Daar voelde ik me als arts al ietwat ongemakkelijk bij. Er kunnen goede redenen zijn om juist wel af te wijken.

    Onrechtvaardige praktijkvariatie
    Wat moet er dan gebeuren? ‘We moeten niet in de reflex schieten om terug te gaan naar vroeger’, zegt Kremer in een toelichting op zijn lezing. ‘Dat was de tijd van het onbeperkte vertrouwen in het vakmanschap van de arts. Die tijd is voorbij, ook andere mensen vinden er iets van. Terecht, want er was veel niet zichtbare en onrechtvaardige praktijkvariatie.’

    Kwaliteit is dynamisch en moreel geladen
    Kremer ging ten rade bij een filosoof in het Radboudumc. Hij liep met Jur Koksma door het park naast het ziekenhuis in Nijmegen. ‘Waar zie jij hier kwaliteit?’, vroeg de filosoof. Ineens begon het te dagen voor Kremer. Hij zag geen kwaliteit in de buitenwereld, maar voelde het in zijn hart. ‘Kwaliteit is de waarde die wij toekennen aan iets in die buitenwereld. Het is dus een moreel concept, afhankelijk van tijd en plaats. Kwaliteit is nu wat anders dan twintig jaar geleden en is in Nederland wat anders dan in Zuid-Afrika. Kwaliteit is dynamisch, pluriform en moreel geladen. Het ontstaat pas als we dat zien en het met elkaar erover hebben. Pas als je ziet dat kwaliteit complex is, wordt het pas simpel.’

    Lerende praktijk
    De meetinstrumenten en indicatoren overboord gooien gaat Kremer te ver. ‘We moeten naar een lerende praktijk waarin alles wat we weten over kwaliteit bij elkaar brengen: indicatoren, big data, evidence en vooral ook verhalen. Al die kennis brengen we samen in ontmoetingen waarin mensen met elkaar in dialoog gaan en samen gaan leren en verbeteren. De NZa, IGJ, zorgverzekeraars, zorgaanbieders, artsen, verpleegkundigen en patiënten. Dan krijg je pluriforme antwoorden en gerechtvaardigde verschillen.’

    Belangrijkste is dat we de emotie waar het omdraait ontdekken en voelen. Dit door te luisteren naar de bewoner/patiënt/cliënt maar ook naar de professional, hierdoor wordt de juiste kwaliteit gevormd en gegeven.

  • Ketenregisseur in de zorg

    20 april 2018

    Ketenregisseur in de zorg, hoe werkt dat?

  • Waarom is investeren in deskundige begeleiding belangrijk?

    20 april 2018

    Waarom is investeren in deskundige begeleiding belangrijk?

    Iedereen die te maken heeft of heeft gehad met woningaanpassingen, weet dat dat een ingewikkeld proces kan zijn, waarin het nodige verkeerd kan gaan. Niet alleen in het maken en uitvoeren van de (ver)bouwplannen zelf, maar ook bij het (indien nodig) aanvragen van vergunningen en eventuele Wmo-subsidie.
    Vóórdat er zinvol kan worden nagedacht over mogelijke bouwkundige oplossingen, moet er eerst een doordacht eisenpakket op tafel komen. Niet alleen voor hoe de zorgverlening op het moment geregeld moet worden. Maar ook hoe de toekomstige zorg er uit zou kunnen zien wanneer het bijvoorbeeld gaat om kinderen en/of progressieve aandoeningen. Ingrijpende woningaanpassingen zijn nu eenmaal duur en vragen een intensieve voorbereiding. Dat wil je niet over een aantal jaren moeten herhalen omdat er nu onvoldoende is nagedacht. In deze fase kunnen wij in samenwerking meet een ergotherapeut goede diensten bewijzen.
    Als de eisen bekend zijn moet er een ontwerp komen hoe u ze inpast in uw huidige woning (of beoogde woning bij verhuizing). Natuurlijk denkt u daar terdege over na, maar bent u op de hoogte van alle bouw- en subsidie-eisen? Let ook op de "ontwerpval", waarin u terecht kunt komen. Na eindeloos puzzelen en schuiven rolt er steeds ongeveer dezelfde oplossing uit, met de bijbehorende bezwaren. U draait als het ware in een kringetje rond.
    Op dat moment is het goed om te investeren in de kennis en ervaring van een ontwerper/begeleider. Wij kijken als een buitenstaander die het probleem met frisse blik bekijkt. Dat levert vrijwel altijd nieuwe inzichten op. Buiten de al eerder door u gebaande paden, die helaas niet tot "de perfecte oplossing" hebben geleid. Investeren in een goed ontwerp is helaas niet gratis. Zoals kwaliteit nu eenmaal altijd geld kost. Dat geldt dus ook in het geval van deskundige begeleiding.
    Maar de kosten van zo’n goede voorbereiding vallen ruimschoots in het niet bij de besparingen die u hierdoor tijdens en na de bouw kunt behalen. Tijdens de bouw gemaakte fouten wreken zich in het gebruik. Elke dag dat u er woont weer opnieuw. Ontbrekende aansluitingen, een verkeerde drempel of een minder handige indeling. Achteraf herstellen is duur.
    Naast een beter bouwplan is er de tijdwinst in bouw- en Wmo-procedures als uw deskundige meekijkt. Zo levert onderhandelen bij uw gemeente vrijwel altijd een eerlijker (hoger) subsidiebedrag op!  Tenslotte is er nog de kwaliteitswinst. U woont (en zorgt) nu eenmaal prettiger als uw woning goed doordacht is ontworpen rondom uw eigen zorg- en woonwensen.

    Neem vrijblijvend contact op om u op de juiste manier te ondersteunen.

  • Invulling management

    31 oktober 2017

    Directievoerder invulling voor PM+ bouwadvies. 
    Het aanspreekpunt voor alle partijen tijdens de contract- en uitvoeringsfase. Een project verloopt alleen naar wens als de directievoering in goede handen is. De directievoerder is verantwoordelijk voor:

    Plannen van Aanpak;
    Begrotingen;
    Vergunningsaanvragen;
    Aanbestedingen;
    Contracten;
    Financiële rapportages;
    Voorzitterschap (bouw)vergaderingen;
    Voortgang, kwaliteit en budget;
    Advisering opdrachtgever en bouwteam.

    Voor een overzichtelijk, veilig en efficiënt bouwproces is een strakke directievoering en scherpe bewaking van budget, voortgang en kwaliteit noodzakelijk.

    Een flexibele invulling vanuit BLOM bouwmanagement.

  • Toezicht-keuringen

    17 oktober 2017

    Demissionair minister Plasterk van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties ziet niets in een verplichte periodieke keuring voor woningen.

  • Een systeemverandering

    29 augustus 2017

    29 augustus 2017

    De zorgsector staat voor een systeemverandering. Hoe krijgen we de stijgende zorgvraag zo beantwoord dat zorg toegankelijk en betaalbaar blijft voor alle groepen uit de samenleving. Op dezelfde weg doorgaan leidt tot grote problemen.

    Meer budget is niet voorhanden. Minder gaan doen met het bestaande budget is onwenselijk, of toch niet?. Het antwoord op de groeiende uitdaging is het anders doen: het zorgsysteem moet vernieuwd worden om meer resultaat te halen met de uitdagende budgetten. Innovatie en inspiratie zijn van groot belang bij het vinden van deze nieuwe wegen. Om uit de diep gesleten sporen van het klassieke denken te komen, moeten we verrijkt worden met nieuwe inzichten en oplossingen. Het vraagt soms ook een pioniersmentaliteit: een weg durven gaan zonder terug te kunnen vallen op bewezen resultaten.
    Om ook in de toekomst te kunnen overleven moeten organisaties zich als het ware opnieuw uitvinden. Wie niet innoveert krijgt vandaag of morgen te maken met nieuwe toetreders in zijn eigen marktgebied. Dit kunnen bestaande aanbieders uit de eigen of andere regio’s zijn of geheel nieuwe aanbieders die inspelen op marktkansen. Als organisatie moet je daarom nieuwe activiteiten ontwikkelen. Nieuwe activiteiten kunnen bestaan uit nieuwe diensten voor de huidige doelgroep en voor nieuwe doelgroepen. Hierbij moet je ook denken aan het verbeteren van bestaande diensten en het introduceren van nieuwe diensten en producten binnen het eigen marktgebied.
    Het identificeren van nieuwe kansen is essentieel.

    Hoe, vraag naar een vrijblijvend gesprek op locatie. Wij laten u zien wat mogelijkheden zijn om uw organisatie up to date maken voor de toekomst.

  • Patent CareBed

    01 juni 2017

    Pending patent Carebed

  • Openhuis Platelanshoes Panningen

    03 maart 2017

    OPEN HOÉS

    UITNODIGING
    4 MAART 2017 VAN 10:00 - 17:00 UUR
    Op die dag worden alle relaties, vrienden, sponsoren, donateurs van het Plattelandshoés en alle belangstellenden uit de gemeen-ten Leudal en Peel en Maas, in de gelegenheid gesteld om een kijkje te komen nemen in het prachtig verbouwde en gerenoveer-de hospice/verblijfhuis. U, als lezer van deze nieuwsbrief bent natuurlijk ook van harte uitgenodigd.
    Op 4 maart is het Plattelandshoés nog niet helemaal af. Apparte-ment no. 9, de stilte– en afscheidsruimte, het mortuarium en de tuin worden in fase no. 2, in de loop van 2017, gerealiseerd wan-neer daarvoor de benodigde financiën worden gegenereerd.
    De bezoekers zullen ontvangen worden door het bestuur, terwijl vrijwilligers en professionals van het Plattelandshoés de bezoe-kers wegwijs zullen maken in het hospice/verblijfhuis en daar waar nodig uitleg zullen geven.
    Ook een vijftal bedrijven die hebben meegewerkt aan de ver-bouw en renovatie van het Plattelandshoés zullen met een infor-matiestand aanwezig zijn. Ook het bestuur van het Plattelands-hoés is met een informatiestand aanwezig in de ontmoetingsruim-te.

  • Kerstgroet 2016

    24 december 2016

    Het jaar 2016 was zeer succesvol. Het was een jaar van verandering en vooruitgang. Een jaar waarin we de handen ineen mochten slaan met nieuwe, inspirerende partijen. We hebben samen met u het onmogelijke mogelijk gemaakt en daar zijn wij als BLOMbouwmanagement.

    Denk aan de samenwerking met PURIVE op het gebied van inspectie en proces verbeteringen. Met van Wanrooij uit Geffen diverse mooie projecten mogen controleren en overdracht regelen voor de aspirant bewoners. Ook voor de Bouwgroep Moonen te 's Hertogenbosch. 
    Het is duidelijk dat BLOM bouwmanagement niet enkel kijkt naar de ontwikkelingen en verbeteringen van vandaag, maar juist naar die van morgen. 

    Wij bedanken u voor de grote toewijding die u ons in 2016 heeft laten zien. Het komend jaar kijken we graag met u naar hoe we gezamenlijk de ingeslagen weg binnen de branche verder kunnen brengen. Wij zien ernaar uit en wensen u nu alvast een fantastisch, vernieuwend en inspirerend 2017 toe!

  • Woningen Tilburg van Wanrooij

    22 december 2016

    Ontwikkeling en uitvoering van van Wanrooij uit Geffen.
    Woonwijk Koolhovenis een bouwplan in Tilburg. De laatste 9 wonigen zijn overgedragen aan de bewoners.
    Het totale plan bestaande uit zo'n circa 100 woningen en is dit jaar compleet voltooid.

  • Nieuwjaars groet 2017

    18 december 2016

    Het jaar 2016 was zeer succesvol. Het was een jaar van verandering en vooruitgang. Een jaar waarin we de handen ineen mochten slaan met nieuwe, inspirerende partijen. We hebben samen met u het onmogelijke mogelijk gemaakt en daar zijn wij als BLOM care innovation trots op.

    Denk aan de ontwikkeling met Hospice te Panningen: deze stap liet zien dat met creativiteit en doorzetting van de opdrachtgever een ontwikkeling plaats kon vinden. Een bestaande oude basisschool werd getransformeerd naar een hoogwaardige hospice waar mensen in hun eigen omgeving met hun dierbaren afscheid kunnen nemen.

    Het is duidelijk dat BLOM care innovation niet enkel kijkt naar de ontwikkelingen van vandaag, maar juist naar die van morgen. We hebben overheid, burgers, onderwijsinstellingen en bedrijven opnieuw met elkaar samengebracht in een plan Groot Beijstervelt Oirschot. Helaas mocht het niet in uitvoering komen, maar het heeft veel mensen aan het denken gezet. Zo discussieerden velen over andere zorg en zijn deze aan het vormgeven.

    Wij bedanken u voor de grote toewijding die u ons in 2016 heeft laten zien. Het komend jaar kijken we graag met u naar hoe we gezamenlijk innovatie binnen de branche verder kunnen brengen. Wij zien ernaar uit en wensen u nu alvast een fantastisch, vernieuwend en inspirerend 2017 toe!

  • Woningen Nuland door Bouwgroep Moonen

    15 december 2016

    Ontwikkeling van van Wanrooij uit Geffen de uitvoerende aannemer is Bouwgroep Moonen uit 's Hertogenbosch.
    De Pelgrische Hoeve is een bouwplan in Nuland Oost. De eerste 13 wonigen zijn overgedragen aan de bewoners. 
    De overige 10 woningen zullen begin 2017 worden overgedragen.

  • BLOM care innovation interview

    20 november 2016

    Interview voor Zorg in de Regio.

    Frans Blom van BLOM care innovation in gesprek met ZiDR opname voor de ontwikkelingen van BLOM care innovation en de samenwerking met de World of Dreams in Roosendaal
    https://www.youtube.com/watch?v=bGpdqIgCMv0 

  • Samenwerking van der Lingen & Partners

    01 september 2016

    BLOM care innovatie staat voor innovatie, creëren en ontwikkelingen in en voor de zorg. Met de samenwerking met Van der Lingen & Partners (Het adviesbureau van J. van der Lingen)
     
    Van der Lingen & Partners werkt al jaren met een kleine kern, die voor meer capaciteit of specifieke deskundigheid eenvoudig kan worden uitgebreid met vaste relaties. En bij het zoeken naar de goede oplossingen voor de problemen van de opdrachtgever kan natuurlijk ook worden samengewerkt vaste relaties of medewerkers van de opdrachtgever.
    Van der Lingen & Partners zal een toevoeging zijn op het gebied van zorgvastgoed. 

  • Groot Bijstervelt aanbesteding

    19 mei 2016

    Naar aanleiding van de ontwikkelingen rondom het procesvan de verkoop van het Klooster Groot Bijstervelt aan deMontfortlaan te Oirschot is dit schrijven.
    We hebben ons als team lang moeten beraden om eenaanbieding te maken voor het project.
    Afgelopen maanden heeft de investeerder en belegger naar aan leiding van de aangeleverde besloten om geen aanbieding te doen voor de ontwikkeling.

    Wij betreuren dit maar staan geheel achter het besluit.

    We willen de partners die achter de ontwikkeling stonden bedanken
    voor het gestelde vertrouwen in BLOM care innovation en het consortium.

    Wij wensen de Gemeente Oirschot verder succes met de ontwikkeling van het project.
     

  • Kerst 2016

    20 december 2015

    Goed kerstfeest en de beste wensen  voor 2016.

    Wij als BLOM care innovation wensen u het aller beste voor 2016.

  • Kerst 2016

    20 december 2015

    Goed kerstfeest en de beste wensen  voor 2016.

    Wij als BLOM bouwmanagement wensen u het aller beste voor 2016.

  • IFHE 2016

    21 oktober 2015

    BLOM care innovation staat op de bedrijven beurs van het IFHE 2016 te Den Haag

    KENNISDELING VOOR BETERE ZORG WERELDWIJD


    In 2016 vindt het IFHE-wereldcongres plaats in Nederland. Het thema luidt:
    “Kennisdeling voor betere zorg wereldwijd”.

    De organisatie is in handen van de NVTG, vereniging voor technisch facility managers in de zorgsector in Nederland. Behalve een boeiend internationaal lezingenprogramma biedt het congres op 18, 19 en 20 april 2016 de mogelijkheid ter plekke kennis te nemen van innovatieve ontwikkelingen op het gebied van technologie en huisvesting in de Nederlandse zorgsector.

    Het IFHE-congres 2016 is een ervaring die u zult delen met collega’s van vele tientallen nationaliteiten.

    Internationale bedrijvenexpositie

    Kwalitatief hoogstaande en efficiënte zorg hangt nauw samen met de beschikbare producten en diensten. Op een bedrijvenexpositie, die gelijktijdig met het congres wordt gehouden, laten toonaangevende (internationale) bedrijven zien hoe zij voortdurend hun producten en diensten innoveren en vervolmaken ten behoeve van de zorgsector. Het is ook mogelijk op de beursvloer workshops en presentaties te volgen.

  • Langer thuis blijven wonen

    12 oktober 2015

    Langer thuis blijven wonen

    Seniorenmiddag 13-14 oktober 2015
    Gemeente Maasgouw de senioren middag op 13  oktober in  “Don Bosco” te Heel en op 14 oktober in “De Spil” te Maasbracht.
    Tijdens deze middag ontvangt u veel  informatie  over hoe senioren zo lang mogelijk  thuis kunnen blijven wonen. Het overheidsbeleid, ook van de Gemeente Maasgouw, is erop gericht mensen langer  zelfstandig te laten wonen. Ingrijpende veranderingen op het gebied van de zorg maken dit ook noodzakelijk. Steeds meer senioren zullen zorg en ondersteuning  thuis nodig hebben. Pas als  het thuis niet meer gaat komt het verpleeghuis in zicht. Gebleken is dat vele senioren in de Gemeente Maasgouw ook zolang als mogelijk thuis en in de vertrouwde leefomgeving, eigen woonkern, willen blijven wonen. Het is dus van groot  belang dat hiervoor de komende jaren oplossingen gevonden worden. De senioren organisaties en de Gemeente Maasgouw voelen zich samen verantwoordelijk om goede voorlichting te geven met betrekking tot goede,  uitvoerbare en betaalbare  mogelijkheden voor woningaanpassingen, thuisautomatisering (domotica)  in bestaande woningen in de huur en in de particuliere sector.  Denk aan gelijkvloers maken van de woning, aanpassingen in de badkamer, zoals een verhoogd toilet of juist een verlaagde wasbak  of keuken voor mensen in een rolstoel of een toegankelijke en onderhoudsvrije tuin.
    Over  een aantal  mogelijkheden zult u op deze beide seniorenmiddagen geïnformeerd worden.
    De invulling van de middag ziet er als volgt uit:
    Vanaf 13.00 uur is de zaal open voor de deelnemers om de aanwezige stands te bezoeken.
    Ontvangst met koffie.
    Om 13.30 uur Opening van de middag door de dagvoorzitter, en nog veel meer.
    Daarna de mogelijkheid om  tot 17.00 uur de stands te bezoeken. 

    Een middag die u niet wilt missen! 

    BLOM care innovation staat met nieuwe concepten, samen met Free@home van ABB/Bush &Jeager en De Schans met WMO units

  • Invulling Groot Bijstervelt

    28 mei 2015

    Regionaal lerend Object,
    waar wonen en ondersteuning op maat geleverd kan worden.


    BLOM care innovation is met verschillende partners een consortium en samenwerking aangegaan.

    Door de veranderingen in het zorglandschap zal er de komende jaren behoefte ontstaan naar objecten waar leren en verlenen een hele belangrijke rol gaat spelen. Gebouw zal ingevuld worden door wonen ,door huur- , koopwooneenheden te ontwikkelen, (zorg), (zorg en domotica en aanvullende innovaties zijn ondersteuningen van ons welzijn) en leisure. (eten, drinken , zorg en aanverwante diensten). Beide onderdelen zullen worden ondersteund vanuit het onderwijs en begeleid worden door het bedrijfsleven. Het gebouw in te zetten voor en door de gemeenschap waarin een lerende (onderwijs) rode draad gaat lopen voor zowel in als om het gebouw. Door samenwerking met het plaatselijke en regionale onderwijs alsmede de regionale ziekenhuizen,  zullen er nieuwe businessmodellen en onderwijsstromen ontstaan.
    De omgeving zal in de ontwikkeling worden meegenomen, denkende aan de streekproducten en andere toeleveringen. Verkeer, ontsluiting zullen met overheid en omwonenden worden vorm gegeven, ontwikkeling in het gebied ( tussen Montfortlaan en Bestseweg)  om zodoende een juiste ontsluiting te creëren en veiligheid van aangrenzende school en Straten te garanderen.

    De kapel heeft een bijzondere plaats bij ons en de samenleving.

    Kortom een lerend object met toegevoegde waarde voor de Oirschotse en regionale samenleving.


    Wilt u meer informatie neem contact op met BLOM care innovation, Den Uitvanck 15 te Oirschot, www.blomcareinnovation.nl

  • Beste wensen voor 2015

    19 december 2014

    Goed kerstfeest en de beste wensen  voor 2015.

    Wij als BLOM care innovation wensen u het aller beste voor 2015.
    Wij hopen komend jaar onze nieuwe concepten voor de ouderhuisvesting in de vorm van intra en extramuraal verder uit te voeren.

  • Beste wensen voor 2015

    19 december 2014

    Goed kerstfeest en de beste wensen  voor 2015.

    Wij als BLOM bouwmanagement wensen u het aller beste voor 2015.
    Wij hopen komend jaar onze nieuwe uit te voeren voor u.

  • Regie in zorghuisvesting moet naar oudere zelf

    19 december 2014

    Zorghuisvesting

    BLOM care innovation uit Oirschot haalt mooie resultaten met innovatieve oplossingen

    Regie in de zorghuisvesting moet naar oudere zelf

  • FME ontmoeting Amsteling

    13 oktober 2014

    Tweede collectieve bijeenkomst voor IPC Zelfmanagement in de thuiszorg (ZMTZ)

  • Samenwerking Summa College Eindhoven

    25 september 2014

    Samenwerking met SummaCollege,
    Ontwikkelling van een System integrator voor Summa College te Eindhoven.

  • Opening Bosschuur de Meren

    06 juli 2014

    Opening Bosschuur de Meren.

    6 juli 2014, opening van Bosschuur de Meren, na een brand begin 2013 is het gebouw ontworpen door BLOM bouwmanagement weer herbouwd. Vanaf vandaag weer voor iedereen weer toegankelijk om samen met of zonder de boswachter van de natuur in de Kempen te genieten.

    Bosschuur de Meren aan de Merenweg 2 a te Wintelre

  • Onderzoek zorg en huisvesting voor ouderen

    04 juli 2014

    Onderzoek zorg en huisvesting voor ouderen.

    3 studenten van het Heerbeeck College uit Best, Romy Smulders, Nina Ijsselstijn en Jamie van Dijk, hebben een onderzoek gedaan in hoe ouderen over 15 jaar zouden willen wonen. Onder begeleiding vanuit het Heerbeeck College te Best hebben zij voor BLOM care innovation het afgelopen half jaar onderzocht hoe, waar en vooral wat er zou moeten zijn.

    In het rapport kun je lezen hoe studenten van 16 jaar met deze vragen zijn omgegaan.
    Ook is er een presentatie beschikbaar om te zien hoe studenten hun onderzoek hebben gepresenteert aan geen geselecteerde groep op de school.

    Wij als BLOM care innovation danken de studenten voor het onderzoek, inzet, interesse en wensen ze succes met hun studie. 

  • Roelfeldag 2014

    28 juni 2014

    Roefeldag 2014,

    Het was weer een groot succes.
    Kinderen zijn in 3 groepjes weer geweest met als doel, wat is innoveren. 
    Na een leuke tekst en uitleg zijn ze aan de slag gegaan om op te schrijven wat er anders in zou moeten door de ogen van kids om het leuker makkelijker en besparender zou moeten.
    Er kwamen giga veel ideën uir de pen na enkele miniuten.
    Na de theorie werd er ook geinnoveerd in de praktijk.

    Kortom een lerende leuke dag om te zien dat kinderen echt out off the box denken en soms ook handelen.

    Op naar volgend jaar.

    Oke de leuke reactie van Suze:

    Goedemorgen Frans,

    Hierbij wil ik je, mede namens mijn dochter Suze, bedanken voor de Roefeldag van 2014. Ze kon een heel goed en enthousiast verhaal vertellen over jouw bedrijf en wat innoveren  betekende en ‘slimme oplossingen’ zoals ze het noemde. Leuk dat jij het de kinderen zo enthousiast verteld had waardoor het zo goed was blijven hangen. Ze vond het hardstikke interessant.

    Met vriendelijke groet,
    Edith

  • Samenwerking DE SCHANS

    02 juni 2014

    Blom Care Innovatie staat voor innovatie, creëren en ontwikkelingen in en voor de zorg met passie uitgevoerd. Samen in een keten met De SCHANS (WMO ontwikkelingen) gevestigd te Oirschot worden slimme WMO woonoplossingen gerealiseerd waarin de cliënt naar eigen wens en behoefte kan wonen en de zorgverlener met plezier en tijd voor de cliënt kan werken. De combinatie van ontwikkelen , innoveren en uitvoeren zorgen voor meer tijd en leefcomfort voor de bewoner die graag thuis wil blijven wonen en daar in de vertrouwde omgeving van de oude dag kan genieten.

  • Sponsering HCO Oirschot

    03 februari 2014

    Sponsering HCO Oirschot
    BLOM care innovation en Studio Schoot sponseren de hockeyvereniging in Oirschot met een nieuwe balie. Hierdoor zullen de bezoekers op een professionelere worden opgevangen. De balie zal de vereniging meer uitstraling geven.

    Namens Studio Schoot en BLOM care innovtion.

  • Ondernemer van de week YELLO WALNUT

    27 januari 2014

    Zorg kan slimmer en menselijker

    Frans Blom is sinds 1999 eigenaar van BLOM bouwmanagement waar hij begeleiding biedt bij huisvestingsprojecten. Twee jaar geleden is hij gestart met BLOM Care Innovation waar hij zich bezighoudt met innoverende oplossingen voor de zorg en zorghuisvesting. “Zorg kan slimmer én menselijker.”

  • Ondersteuning bij Bouwbedrijf van Wanrooij

    01 januari 2014

    Ondersteuning bij Bouwbedrijf van Wanrooij,

    BLOM bouwmanagement ondersteunt Bouwbedrijf van Wanrooij met de controle en overdracht van woningen voor de particuliere woningmarkt.

  • Best Wishes 2014

    24 december 2013

    Namens ons de allerbeste wensen, een goed, gezond en vooral een gelukkig ondernemend 2014 toegewenst.

  • Opnames van ONDERNEMEN MET PASSIE

    25 oktober 2013

    Ondernemen met passie zondag 3 november
    Vandaag de opnames gehad in Spaces aan de Herengracht 124 te Amsterdam.
    Pitch opgenomen voor het tv programma

    Uitzending van de PITCH op zondag 3 november 14.00 uur  of kijk terug op RTL XL bij programma gemist of via de link van http://www.youtube.com/watch?v=fpk4rmcA1LM


  • Uitleg Hervorming Langdurige zorg door de overheid

    19 juli 2013

    Uitleg Hervorming Langdurige Zorg via 'explanimation'

    Hoe we de langdurige zorg in uw huisvesting in vullen is onze passie.
    Dus kijk verder op de side en neem contact op voor een presentatie, voor een ondersteuning voor uw organisatie die de transitie van zorghuisvesting mogelijk maakt.

    BLOM care innovation
    Imagine the experience and result.

    http://youtu.be/82c3WTrK99k


  • Verkoop Groot Bijstervelt Oirschot

    04 juli 2013

    Verkoop klooster Groot Bijstervelt

    De gemeente Oirschot heeft overeenstemming bereikt met De Meeuw Groep B.V. over de herbestemming van het voormalige klooster Groot Bijstervelt. In het complex wordt een openbaar toegankelijk museum met beeldentuin gerealiseerd.

  • Roefeldag Oirschot 2013

    22 juni 2013

    Roefeldag Oirschot 2013

    Innoveren , wat is dat voor 12 jarigen van de basisschool?????

  • NVTG Pitch

    15 april 2013

    Op het congres van de NVTH, 18 en 19 april 2013, zal BLOM care innovation haar bedrijf in een pitch presenteren.
    Kaarten voor het congrens via bijgevoegde link te bestellen.
    Congres NVTG : http://www.nvtg.nl

  • Samenwerking met RICHTER IMA

    28 januari 2013

    Blom Care Innovatie staat voor innovatie, ontwikkelingen en management in en voor de zorg met passie uitgevoerd. Samen met RICHTER IMA worden slimme woonoplossingen gerealiseerd waarin de cliënt naar eigen wens en behoefte kan wonen en de zorgverlener met plezier en tijd voor de cliënt kan werken. De combinatie van productontwikkeling en Lean Management zorgen voor meer tijd voor zorg! 

  • Best Wishes 2013

    01 januari 2013

    Namens ons de allerbeste wensen, een goed, gezond en vooral een gelukkig ondernemend 2013 toegewenst.

  • Stevenshof Stevensbeek

    12 juli 2012

    BLOM care innovation helpt de ontwikkeling van van der Maazen bouwgroep te Lith.
    Ondersteuning in het haalbaarheids onderzoek en het ontwerpen van een leefbaar hart voor de gemeenschap van Stevenshof.
    Samenwerking met de Fam. Heezemans uit Stevensbeek, de heer B. Buirma  en de van de Maazen Bouwgroep uit Lith.

    Plan1e fase, invulling van appartementen, zorg gerelateerde woonfuncties en diversen commerciële ruimten op de begang grond van het monumentale pand. De 2e fase wooneenheden met mogelijkheden tot aankoppeling aan de zorg.

    Plan zal medio 2013 verder worden uitgewerkt.

  • Groot Bijstervelt Oirschot

    20 juni 2012

    BLOM care innovation heeft een visie geschreven voor het oud klooster Groot Bijstervelt aan de Montfortlaan 12 te Oirschot.

    Missie is opgezet vanuit de geest van het verleden.

    Op hoog niveau een confortabele belevingswereld met "professionele" zorg op maat.

  • IJpelaar Breda interim management voor Alcomel

    24 mei 2012

    IJpelaar Breda interim management voor Alcomel. Activiteiten voor het bedrijf Alcomel NV In Tessenderlo, België. Technische ontwikkeling en bouw ondersteuning van 32 sanitaire units voor de Zorginstelling Thebe in Breda. Afronding medio van 2013.

  • Start BLOM care innovation 4 people

    14 mei 2012

    BLOM care innovation 4 people start met haar werkzaamheden.
    Zij betrekt een kantoorruimte in het bedrijfspand aan Den Uitvanck 15 te Oirschot.

  • Start BLOM bouwmanagement op nieuwe lokatie

    14 mei 2012

    Start BLOM bouwmanagement op nieuwe lokatie, zij betrekt een kantoorruimte in het bedrijfspand aan Den Uitvanck 15 te Oirschot.